Mantelzorgouders hebben het zwaarder door coronamaatregelen

mantelzorgouders in de knel door covid

Sinds het COVID-19 virus is ontspanning of een oplaadmomentje voor jezelf bijna onmogelijk. Je kunt nóg moeilijker op familie, vrienden of vrijwilligers terugvallen. Ze willen wel, maar mogen niet door de maatregelen of ze vrezen voor besmetting naar je kind. En dat is ook héél begrijpelijk. Als je ouders al op leeftijd zijn of om een andere reden kwetsbaar zijn, wil je ook helemaal niet dat ze bijspringen.

Liesbeth Hoogendijk, bestuurder van MantelzorgNL over de toegenomen belasting op mantelzorgers (en daarmee dus ook de mantelzorgouders): ‘We horen dat nu in toenemende mate. Veel mensen houden het nog wel even vol, maar bij de gedachte dat dit veel langer gaat duren, beginnen ze zich heel grote zorgen te maken.’ (Bron: ANP)

Het breekt je op

Ouders van een zorgenkind staan 24 uur per dag, 7 dagen per week ‘aan’. Als je dan geen of nauwelijks tijd voor jezelf creëert, breekt je dat gegarandeerd op. En dat heeft natuurlijk ook weer gevolgen, voor jou en je kind. Gelukkig kunnen we mantelzorgouders helpen met spreekuren, oudergroepen, workshops en trainingen.

Help de mantelzorgouder

Ben je geen mantelzorgouder en wil je hen helpen? Graag! Jouw steun is hard nodig. Gun mantelzorgouders een momentje voor zichzelf, maak het mogelijk dat ze leren hoe ze zich kunnen ontspannen, de batterij weer kunnen opladen om daarna met evenveel liefde maar met hernieuwde energie de wereld aan te kunnen.

Word donateur

Om meer te doen en om te blijven bestaan (beiden zijn hard nodig) zijn we afhankelijk van donaties van particulieren, ondernemers, bedrijven en instellingen. Met deze donaties willen we meer (gratis) workshops organiseren, ouders vaker een verwenmoment geven, op grotere schaal individuele hulp en coaching bieden. Zonder donaties zijn dit soort activiteiten, de benodigde materialen en vormen van ondersteuning gewoonweg onmogelijk.

Je kunt op twee manieren doneren. In geld en in natura. Doe je mee? Klik dan hieronder voor meer informatie: