Stichting Ouders voor Ouders is ontstaan voor en door ouders van een zorgenkind. Deze groep mantelzorgers wordt vaak over het hoofd gezien. Het is toch vanzelfsprekend dat je voor je kind zorgt? Dat klopt en precies daarom worden deze ouders vaak vergeten. Iedereen vindt het heel gewoon dat deze ouders dag in dag uit voor hun kind(eren) zorgen, naar het ziekenhuis gaan, therapie volgen, zorg regelen enz. enz. Er zijn maar weinig mensen die de impact hiervan begrijpen. Impact op de ouders zelf en hun fysieke en mentale gezondheid. Maar ook impact op de andere kinderen in het gezin, de grootouders, vriendjes en vriendinnetjes. En wat te denken van de impact op het sociale leven, een opleiding of je carrière?

Stichting Ouders voor Ouders brengt mantelzorgouders bij elkaar en creëert ontmoetingsplekken waar ze kunnen netwerken, verhalen kunnen delen, ervaringsdeskundigen kunnen ontmoeten, maar zich ook gewoon even kunnen ontspannen. Stichting Ouders voor Ouders is inmiddels uitgegroeid tot een serieuze community.

Inmiddels zijn werken we vanuit verschillende vanuit verschillende locaties in Zuid- en Midden Limburg. We bieden spreekuren, themabijeenkomsten, workshops en trainingen. Bovendien geven we ongeveer twee keer per jaar een eigen magazine uit. Tot slot organiseren we ontzorgweekenden en natuurlijk de jaarlijkse Ont-Zorg-Moet Dag zodat mantelzorgouders ook eens zorgeloos kunnen genieten.

Initiatiefneemster en voorzitter Suzy Kuypers, zelf ouder van een zorgenkind:

“Doordat ik al jaren in het doolhof van zorg(en)land rondloop vind ik het heel fijn om mijn eigen ervaringen met anderen ouders te kunnen delen en ook zelf nieuwe kennis en informatie te ontvangen. We werken hard aan een zo groot mogelijk en voor iedereen toegankelijk netwerk waarin ouders van zorgenkinderen met elkaar verbonden worden. Tegelijkertijd proberen we de afstand tot organisaties te verkleinen. Bovendien is het heel belangrijk dat wij als ouders van een zorgenkind niet alleen voor onze kinderen, maar ook voor elkaar blijven zorgen.”

Stichting Ouders voor Ouders - Suzy Kuypers

Het bestuur wordt gevormd door mantelzorgouders, (zorg)professionals of andere leden met bestuurservaring. Zij zetten zich belangeloos in voor de stichting.

De stichting wordt gedragen door vrijwilligers. Er is niemand in dienst, niemand krijgt salaris. We zijn ontzettend dankbaar voor alle vrijwilligers die de bijeenkomsten, ontzorgweekenden en de Ont-Zorg-Moet Dag mede mogelijk maken.

Uiteraard kunnen we ook niet zonder structurele hulp van zowel bedrijven als particulieren. Ze zijn ‘de vrienden van Stichting Ouders voor Ouders’. Zonder deze steun is het onmogelijk alle activiteiten en spreekuren te organiseren. Het is ongelooflijk mooi om te zien hoe ook zij zich via acties en donaties voor de stichting inzetten! Omdat we groeien als community en er steeds locaties bij zullen komen, zijn we altijd op zoek naar nieuwe vrienden.

Stichting Ouders voor Ouders heeft de ANBI-status. Dat betekent dat de stichting als algemeen nut beogende instelling (ANBI) wordt beschouwd en zich voor minstens 90% inzet voor het algemeen nut. We zijn heel blij met deze erkenning en status! Eén van de voordelen van een ANBI-status is dat donateurs en/of sponsoren hun giften kunnen aftrekken van de inkomsten- of vennootschapsbelasting. Meer weten? Ga naar Belastingdienst.nl.

Alle kleine beetjes helpen! Neem dus gerust contact met ons op voor meer informatie.

adres:  Galjoenweg 64, 6222 NV Maastricht
mail:  info@stichtingoudersvoorouders.nl
telefoon:  +31 6 5539 7782
bankrekening:  NL02ABNA0812616472