Gezocht: vrijwilligers

Stichting Ouders voor Ouders is op zoek naar vrijwilligers voor de spreekuren en ouderbijeenkomsten (o.a. Meerssen)

Spreekuren en ouderbijeenkomsten

De spreekuren en de ouderbijeenkomsten (op verschillende dagen per maand en op verschillende locaties in Limburg) zijn voor ouders van een zorgenkind. Zij kunnen (zonder diagnose) vragen stellen, advies vragen, ervaringen delen en aan workshops of andere activiteiten deelnemen. Tijdens de spreekuren kijken we met de mantelzorgouders mee hoe we ze het beste kunnen helpen met dat wat zoal op hun pad komt. Spreekuren of bijeenkomsten: Stichting Ouders voor Ouders biedt een omgeving en netwerk waar je jezelf mag zijn, steun of hulp krijgt en waar je je batterij weer eens opladen kan.

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers

Wie zoeken we?

We zoeken mensen die aandachtig kunnen luisteren en de positie van deze ouders kunnen begrijpen. Je voelt je verwant met mantelzorg, de ouders en hun zorgenkind. Vanuit je werk, omdat je in je omgeving mantelzorgouders en zorgkinderen kent of gewoon omdat je je betrokken voelt. Het is vooral belangrijk om vanuit een positieve instelling er voor hen ‘te zijn’.

Wat ga je doen?

Na een training ontvang je mantelzorgouders en luister je naar hun verhalen en/of hulpvragen. Je helpt mee tijdens (workshops op) de ouderbijeenkomsten, stelt ouders op hun gemak en vertelt zo nodig iets over de stichting.

Maak het verschil!

Wil jij samen met ons het verschil maken voor de mantelzorgouders? Ga dan direct naar de contactpagina en vink vrijwilliger worden aan, vul je gegevens en eventuele vragen in en we nemen contact met je op. Bellen mag natuurlijk ook: +31 6 5539 7782.

Workshop Dikke Dames beeldjes maken

De workshop Dikke dames beeldjes maken was een groot succes!! Sandra Bessems van Ateljeeke Achterum: ontzettend bedankt. De resultaten zijn, zoals je kunt zien, erg mooi geworden. Een van de deelnemers had zelfs een dame met een rugzak gemaakt. Hoe symbolisch! “Deze avond van Stichting Ouders voor Ouders is voor ouders (en kinderen) met een rugzak”, zo legde ze uit. Mooi hé? ❣️

Spreekt deze activiteit je aan? Dan wil je misschien wel lid worden!

Lid worden van de stichting is niet alleen elkaar steunen, je ontvangt ook mooie aanbiedingen, kortingen en waardevolle ontmoetingen. Voor € 45,00 per jaar ontvang je:

• gratis 2x per jaar het OVO Magazine
  • gratis deelname aan de ONT-ZORG-MOET dag gratis of met korting deelnemen aan diverse evenementen, workshops, trainingen, ouderbijeenkomsten, spreekuren, symposia voorrang bij deelname aan familieweekenden (exclusief verblijfkosten)

Klik hier en word lid!

Oproep: vrijwilligers voor zorgoppascentrale

Momenteel onderzoeken we de mogelijkheden om een zorgoppascentrale op te zetten. Op die manier zouden mantelzorgouders onbezorgd kunnen deelnemen aan bijeenkomsten en evenementen.

Bij het opzetten van zo’n oppascentrale komt veel kijken. Daarom willen nu eerst de interesse van vrijwilligers peilen. Wil jij je (of ken je iemand die zich) wil inzetten door 2 tot 3 keer per jaar op een of meerdere zorgkinderen te willen passen? Oppassen varieert van een paar uur (in de avond) tot een hele dag. Het oppassen vindt plaats bij de ouders thuis of op locatie (bijvoorbeeld bij Ronald McDonald Kindervallei).

Wie zoeken we:

• Ben jij Verzorgende IG 3/4, student Verpleegkundige of gepensioneerd Verpleegkundige?
  • Heb je ervaring met zorgkinderen?
  • En wil jij mantelzorgouders als vrijwilliger helpen door 2 tot 3 keer per jaar op hun kind te passen?
  •

Klik hier en vermeld dat je interesse hebt als vrijwilliger zorgoppascentrale en geef ook even aan welke ervaring je met zorgkinderen hebt.

zorgoppascentrale

Samenwerking Stichting Ouders voor Ouders en Ronald McDonald Kindervallei

Wij zijn heel blij dat we een nieuwe samenwerking bekend mogen maken! Stichting Ouders voor Ouders en Ronald McDonald Kinderfonds-Kindervallei gaan zich samen inzetten voor o.a. familieweekenden voor (pleeg)ouders en hun zorgenkind. Het eerste project gaat dit voorjaar al van start en verder zijn we volop bezig met het bedenken van andere projecten en activiteiten. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte van alle activiteiten, nieuwtjes en actuele informatie.

Stichting Ouder voor Ouders en Ronald McDonald Kindervallei

(correspondentie)adres

Pletsstraat 34
6241 CN Bunde