De oudergroepen van Stichting Ouders voor Ouders

We zijn bezig met het creëren van ontmoetingsplekken door heel Nederland. Plekken waar jij als mantelzorgouder eens even aan jezelf toe komt. Ouders van een zorgenkind cijferen zichzelf vaak ongemerkt weg. Begrijpelijk, want het gaat tenslotte om je kind. Tegelijkertijd is het belangrijk dat je ook goed voor jezelf blijft zorgen. Tijdens de oudergroepen/ bijeenkomsten en extra activiteiten is daar volop gelegenheid voor.

Verschillende thema’s

De thema’s zijn verschillend maar centraal staan begrip, (h)erkenning, verbinding en elkaar helpen. Je vindt een luisterend oor bij elkaar en je kunt je zorgen, frustratie of machteloosheid delen. Je krijgt praktische informatie en tips van elkaar of van een gast die we speciaal hiervoor uitnodigen. Zo vind je beter je weg in het doolhof aan regelingen en voorzieningen.

Extra activiteiten en het spreekuur

Naast ouderbijeenkomsten/oudergroepen kun je deelnemen aan extra activiteiten zoals workshops, trainingen en bijzondere evenementen. Wil je liever een 1-op-1 gesprek? Maak dan gebruik van het spreekuur dat op verschillende locaties gehouden wordt. In de agenda vind je de data, tijden en locaties.

Gratis deelname en geen diagnose vereist

Deelnemen aan onze oudergroepen en het spreekuur is altijd gratis. Voor sommige activiteiten (workshops, trainingen) vragen we een eigen bijdrage, bijvoorbeeld om benodigde materialen te kunnen aanschaffen.

Je hebt geen diagnose nodig om te kunnen deelnemen. Je komt alleen of met je partner en ook grootouders, die vaker bepaalde taken van jou/jullie overnemen, zijn van harte welkom. Het enige dat we van je vragen is dat je je vooraf aanmeldt.

Vragen?

Heb je vragen, wil je meer informatie over de ouderbijeenkomsten? Neem dan gerust contact op.

adres:  Galjoenweg 64, 6222 NV Maastricht
mail:  info@stichtingoudersvoorouders.nl
telefoon:  +31 6 5539 7782
bankrekening:  NL02ABNA0812616472