Trainingen voor ouders van een zorgenkind

Stichting Ouders voor Ouders ontwikkelt trainingen voor ouders met een zorgenkind. Een van die trainingen is de training ‘Mantelzorger, zorg ook eens voor jezelf’. Lees verder voor meer informatie over deze training.

Training ‘Mantelzorger, zorg ook eens voor jezelf’

In de training sta jij, de zorgende, centraal. Als ouder van een zorgenkind zorg je voor je kind en dat vraagt veel van je. Hoe kun je goed voor je kind zorgen en toch de regie over je eigen leven behouden? Ontdek het en leer de juiste balans te vinden tussen zorgen voor je kind en zorgen voor jezelf.

Voor wie?

Deze training bedoeld voor ouders van een zorgenkind die merken dat de zorg steeds meer van hen vergt en op zoek zijn naar een manier waarop ze – zonder schuldgevoel – en voor hun (klein)kind en voor zichzelf kunnen zorgen. Het delen van je eigen ervaringen is een belangrijk onderdeel van deze training. Zo versterken we onszelf en elkaar.

Stichting Ouders voor Ouders - Training Mantelzorger

Inhoud van de training

Tijdens deze training leer je:

• je gedachten, gevoelens en verwachtingen onder woorden te brengen
  • wat jij nodig hebt om het zorgen vol te houden
  • je grenzen kennen en aangeven
  • hulp vragen
  • hoe je energie overhoudt voor andere activiteiten of bezigheden

Kosten

Er zijn geen kosten aan deze training verbonden. Het enige dat we je vragen is om je aan te melden.

Trainingsdata en locatie

Deze training wordt een- tot tweemaal per jaar op verschillende locaties aangeboden. De training neemt in totaal 10 weken in beslag. Check de agenda voor actuele data, locatie en manier van aanmelden.

Vragen?

Bel of mail gerust.

(correspondentie)adres

Pletsstraat 34