Stichting Ouders voor Ouders is een stichting voor en door ouders van een zorgenkind. Een zorgenkind is een kind dat extra zorg nodig heeft als gevolg van een aandoening. Denk aan chronische ziekten, maar ook aan Autisme (ASS), ADHD, PDD-NOS, Syndroom van Down, psychische- of andere aandoeningen. De ouders van een zorgenkind worden als mantelzorger vaak over het hoofd gezien en dat terwijl zij 24 uur per dag ‘aan’ staan.

Een netwerk waar je op kunt terugvallen

Stichting Ouders voor Ouders wil een zo groot mogelijk netwerk creëren waar ouders met een zorgenkind met elkaar en met bepaalde organisaties verbonden worden. Een netwerk waarin voor elkaar blijven zorgen en (h)erkenning centraal staan.

Een fijne ontmoetingsplek

Het belangrijkste doel van Stichting Ouders voor Ouders is het creëren van ontmoetingsplekken door heel Nederland. Tijdens ouderbijeenkomsten (oudergroepen) kun je in een ongedwongen sfeer:

• jezelf ontspannen
  • ervaringen delen met lotgenoten
  • (h)erkenning vinden
  • informatie krijgen
  • je netwerk uitbreiden
  • (ervarings)deskundigen ontmoeten

Online ontmoetingsplek

We onderzoeken momenteel nog de mogelijkheden voor een online ontmoetingsplek. Een platform of community dat ouders op een laagdrempelige manier met elkaar verbindt. Je kunt er netwerken, informatie vinden en meepraten over uiteenlopende onderwerpen, ervaringen en uitdagingen waarmee je als ouder van een zorgenkind te maken hebt.

Stichting Ouders voor Ouders - Online platform

De mensen achter

Suzy Kuypers

Nicole Neijman

Coördinator

Fouzi Mesaoudi

Ambassadeur

Hanna Mesaoudi

Bestuurslid

Stichting Ouders voor Ouders wordt naast tal van vrijwilligers, veelal ouders van een zorgenkind, bijgestaan door ambassadeur, trainer en oud profvoetballer, Fouzi Mesaoudi. Als ambassadeur promoot hij de stichting o.a. door het organiseren van fondsenwervende activiteiten. Wil je meer daarover weten of een idee aan hem voorleggen? Stuur dan een bericht naar ambassadeur@stichtingoudersvoorouders.nl.

helpt, informeert en inspireert ouders want: alleen samen komen we verder!

(correspondentie)adres

Pletsstraat 34